Trollet i Lidköping

Jag och Emil har ju passerat över Lidanbron ett par gånger nu under kort tid och varje gång jag kör på bron säger Emil.
-Inte köra ner i vattnet mamma!
-Nejdå svarar jag och kör vidare.
Så håller han på varje gång vi passerar och idag var det samma visa både på ditvägen och hem.
-Inte köra ner i vattnet mamma!
-Nej det ska jag inte svarade jag.
-Trollet bor där, kommer o tar dig fortsatte han och lät bekymrad.

Då föll tioöringen ner  och jag började skratta för mig själv.

Bockarna Bruse.. han älskar den boken och vi läser den om och om igen men han gillar definitivt inte trollet.

Han trodde ju att trollet bodde därunder det är klart. Så jag förklarade att det var bara i boken som trollet bodde under bron.
Inte i Lidköping.


Kommentarer
Postat av: storasyrran

Hahha underbart!

2012-01-15 @ 20:48:04
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0