Hemska mamma!!

Idag har jag lärt mig att INTE hitta på mina egna billekar mitt i Emils billekar.
Alltså, han hade en av sina småbilar som han  körde omkring med på bordet och jag fick en annan liten bil att köra med och så höll vi på.
Rätt som det är tar han fram sin lastare eller ja en sån där lastbil man kan köra upp flera bilar på och kör upp sin lilla bil där. Jag tänker att jag gör väl likadant och ska precis påbörja uppkörningen när Emil tjoar NEJ!!

Nähä får inte jag köra upp min bil där? frågar jag lite stött.
-Nä mamma pakkera bilen på bordet!
-Jaha svarar jag och parkerar min lilla bil på ett ställe som ser lämpligt ut.
-Näjj tjoar Emil. Inte där!!
Nehe.. vart ska jag parkera min bil då? frågar jag. (Tålamod är en bra egenskap när man leker med bilar )
-Brevi sukhuset svara Emil och pekar på ljusstaken på bordet.
Ja snäll mor som jag är låter jag honom hållas och parkerar brevid sjukhuset. (Ljuslyktan)

Han fortsätter med sin lastare och jag får snällt sitta där och titta på för med min lilla bil får jag inte köra mer. Rätt som det är säger han med ett solskensleende
-Mamma ta den bilen och pekar på en större modell, även kallad "Blixten" i barnaögon.
Jag tar den stora och kan inte hålla mig utan kör upp med den ovanpå hans lastare.

Jag vet jag borde tänkt mig för.
Men nu gjorde jag inte det.

Det är knappt så att jag kan med och berätta men om jag säger som så här.
Han blev inte glad på mig.
Inte alls.
verkligen inte.

Hemska hemska mamma.
Jag ska aldrig mer göra om det.
Och jag ska inte försöka vinna på Memory någon mer gång.







Kommentarer
Postat av: Sara

Ha ha ha, som sagt, underbara Emil och barn och "hemska" mammor ;)



Räcker det med att inte vinna memory för att råda bot för detta synderi? Och kommer du verkligen kunna hålla dig nästa gång? ;)



Kram!

2012-02-02 @ 08:08:32
URL: http://casalott.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0