Hej! Hur är det?

När man ställer frågan "Hur är det? eller "Hur mår du? kan man få många intressanta svar.

På mycket.

Det finns typen som svarar "Bra" oavsett. Om dom nu mår dåligt, är sjuka, om blixten precis slagit ner framför dom eller om dom sitter fast i sjunkande kvicksand så är ändå svaret helt kort "Bra". Kanske tillägs det ett mycket kort "varmt" om nu blixten slagit ner. Men det är nästan ohörbart.

Sen har vi den typen som man i samma sekund ångrar att man frågat öser ut sig hur jobbigt allt är eller hur otroligt mycket den har att göra för att si och för att så. I evighet. Man är fast att lyssna en bra stund.

Men nu till den intressanta, lite mystiska typen. Den som svarar "Joodå... med lång betoning på o. Eller som svarar "Sådäääär". Och inget mer!

Och då står man där. Funderar lite först. Vill personen ifråga nu att jag frågar varför är det sådär? Eller "så det är bara "Joodå?

Ska man bara nicka kort med huvudet och vara tyst?

Ibland när jag stöter på dessa mystiska typer frågar jag varför det bara är "Jooodå."

Idag fick jag svaret av en annan "Sådär".

Jag svarade tillbaks "Jaaa" med ljus betoning på J och traskade vidare.

Jag vet definitivt vilken typ jag själv är. Den som svarar "Bra" även om jag skulle sitta fast på ett sjunkande skepp.
Vilken typ är du?
Om du är den
Mystiska typen.. .

SNÄLLA!!   ge mig ett svar!

Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Haha ja det är grymt irriterande med såna svar. Därför ska vi passa oss för att fråga barnen "Hur har du haft det idag?"...



Visst är det kanon med vinbär och smultron. Thea mumsade vita vinbär hela förra sommaren. Bra vitaminbomb det där!

2011-05-23 @ 21:39:46
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Anna Auf Rubenstein

Det beror väl på vem som frågar..jag svarar alltid Bra.Ogillar att diskutera mina personliga angelägenheter med..jaa någon egentligen..



Men det är ju en svår fråga som bara är kallprat om den riktas till ytliga personer..för en person man inte direkt känner svarar ju inte på om den faktiskt mår skit..eller jaa det finns ju olika slags folk..



2011-05-24 @ 08:38:14
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: Malin på ön

Vad roligt, jag brukar mest svara ärligt men kanske kort - Uselt,(om det nu är det) men då blir man ju fast för då kommer följdfrågorna : )

Malin

2011-05-24 @ 11:47:29
URL: http://malinpaon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0