Vårtecken hos oss är..

Frenetiskt sopande av trappan och plattorna eftersom hallens bas verkar bestå av sand och grus.

Och jag vet att i sommar står jag för mig själv och muttrar över allt nyklippt gräs som då är hallens bas.

Kliande ögon och snörvlig näsa.

Men just idag känns det lite komiskt. 10 cm snö ute och pollenallergi..

Lappar. Listor är jag bra på i vanliga fall men när våren närmar sig går jag upp i nån extas och gör lappar och listor på allt som ska göras, planeras, köpas eller bara råkar finnas i huvudet för stunden.

Skol- jobb- och dagislappar som ska fyllas i och lämnas in om semester, sommarledigheter, klassfotboll, klassresor,utvecklingssamtal, avslutningar..

Vårlapparna kallar jag det.

Känslan

Vetskapen

Att nu är den på ingång vare sig det är 10 cm snö ute eller inte.



Och om några veckor hoppas jag vi sitter så här igen.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh vad härligt!!! D ska bli så skönt när våren är här på riktigt. LÄngatr verkligen ihjäl mig.



Kram!

2011-03-20 @ 14:32:42
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Anna Auf Rubenstein

Snaaaaaaaart

2011-03-21 @ 09:32:58
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0