Det är farligt att flytta små lampor

Det började med att jag fick vårkänslor tidigare idag när solen lyste ute.

Tänkte att jag skulle slänga ut alla julprylar och råkade mitt i denna tanke flytta en bordslampa från ett ställe till ett annat.

Sen var det banne mig kört.

Med både mig, lampor och gardiner..

Det är nämligen sån jag är. Flyttar jag något, en liten kruka eller något så ser snart hela hemmet ut som en snurrande cirkus.

Jag strök vårgardiner samtidigt som jag packade ner alla tomtar samtidigt som jag provade en massa varianter av lampor och ljuslyktor på en och samma plats.

Samtidigt som familjen fick höra ett och annat. Att det bara låg höögar med prylar överallt. Överallt!!

Kan tilläggas att snuset var slut också.

När klockan var framåt nio på kvällen så strejkade jag plötsligt och sa till Jarmo, Nä nu fixar du resten imorgon då!

Ja det är lugnt svarade han. Alltid lika lugn.

Vilket fick mig att att frenetiskt fortsätta i röran..

Om jag är klar?

Nästan.





Kommentarer
Postat av: Em

Exakt så är jag med!! men tycker ändå på något sätt att det är kul... känns lite varje gång som att man flyttar in igen! å jag tycker ju om att flytta men har kommit till insikt med att jag inte kommer få flytta mer...Men visst är det härligt med vårgrejerna fram! idag inhandlas det mera gröna härliga kuddfodral! mina julsaker åkte ut på nyårsdagen...

2011-01-10 @ 08:51:09
Postat av: Mamma Stinas Dagbok

Så snällt! menar du att allt "jobbigt" är kvar imorgon?



2011-01-10 @ 22:30:38
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0