Thailändsk gryta

Jag ska testa mig på att göra en Thailändsk rätt ikväll. Receptet har jag fått från en thailänsk kollega som lagar fantastisk mat så det ska bli spännande att se om den här blir lika bra.

 

Egentligen är jag inte jättesugen på att ställa mig och laga något avancerat fredagskväll när jag har stått hela dagen och lagat mat men, men..

Ja vi får se hur det blir, här är iallafall det som ska med i grytan.

 

Gul lök, vitlöken, ärtorna och kryddorna ska finhackas och fräsas i kokosmjölk för att sedan blandas ihop med kycklingfilen som skurits i bitar och stekts. I med mer kokosmjölk och sedan klart.


Kommentarer
Postat av: storasyrran

Låter gott! Men om jag skulle göra det här hemma så får jag nog skippa ärtorna, annars vägrar Tobbe! Ärtor är en av få saker han inte äter!

2011-12-02 @ 18:03:39
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Sara

Hur blev maten? Superb såklart!



Thailändsk mat är ju så väldans skitgott verkligen! Och ju starkare detso bättre.



Kram!

2011-12-04 @ 18:24:51
URL: http://casalott.se
Postat av: Malin C

Den blev super=) Sen hade bror min och hans två kottar tur att det blev över till dan därpå så att dom oxå fick smaka!

2011-12-04 @ 19:32:18
Postat av: anders jacobsson

om Du har Skara Tidning får Du se en som är uppvuxen på Thaimat i morgondagens tidning.Det blev ingen skönhet men orkar gå en timma i veckan.

2011-12-05 @ 19:46:28
Postat av: Malin C

Ja jag ska spana i tidningen imorgon=)

2011-12-05 @ 21:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0