Ett juligt boktips för barn

Ja här hamnade jag då. Minstingen i familjen är inne i stan och shoppar och fikar (ja inte själv då), de stora barnen är på språng på annat håll och Jarmo kör eftermiddag den här veckan.

Själv tänkte jag ta ett städtag här hemma för det är så himla skönt att ha iordning omkring sig när helgen kommer.

Och äntligen kommer en helg då absolut inget är inbokat. Jag vet jag har sagt det innan men det dyker alltid upp något men nu verkar det lugnt i sikte.

Och så är det redan den 1 december idag!

 

Julmånaden har börjat.

Jag har ett jättebra boktips för barn. Boken heter "Tomtens Jul" och är skriven av Ingrid Elf.

Den börjar då med 1 december där det står om hur Tomten och hans Gumma vaknar upp i den mjuka höskullen och gör sig redo för den hektiska tid som väntar. Sedan följer dag för dag fram till Julafton.

En massa fina bilder ingår också och vill man så kan man ju göra det mer spännande och läsa den varje dag fram till julafton.

Vi fick den när Markus och Bella var små och nu läser vi den för Emil.

 


Kommentarer
Postat av: storasyrran

Mysigt med julböcker!

2011-12-01 @ 17:29:58
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Carre

Hurra, fram för mer boktips!

2011-12-08 @ 14:09:23
URL: http://carolasbokblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0