Skriv sinnesförvirring då!

Jag hade att samtal med en tjej på Försäkringskassan tidigare idag. Jag hade glömt av att anmäla vård av barn samma dag som Emil var sjuk och istället gjort det ett par dagar tidigare.
Och nu skulle jag kolla att allt var i sin ordnng.

Vad ska jag skriva för anlednng att du glömde då? frågade tjejen.

-Anledning.. hm jag glömde ju det helt enkelt.

- Men jag måste ju ha en anledning svarade hon lite lättsam på rösten.

-Hjärnan sa jag.

Hon började fnissa och sa nåt om förvirring då?

- Sinnesförvirring svarade jag och hon började skratta mer.

-Men så kan jag ju inte skriva frustade hon i luren.

-Jodå, det var ju så det var.

Hon skrattade vidare och pratade om att man måste ha humor när man jobbar där. Skrev nåt i sin dator (sinnesförvirring) och sa sedan att hon fixat klart ärendet.

Vi önskade varandra en fortsatt trevlig dag och hon la på med ett skratt.

Man ska inte driva om sånt!

Två timmar senare hade jag: Åkt fram med barnen för att handla.
In och ut med varor i bilen.
In på Järnia och ut med barn och co i bilen.

Där....  gick det fel pga  matvaror på fel plats i bilen som resulterade i att jag fick stoppa in Emil ifrån ett annat håll, efter att ha lagt ifrån mig grejer på taket för att en bilist skulle iväg med sin bil från parkeringen.

På väg hem måste jag tanka bilen eftersom den börjar varna, svänger in och då.

Vart fasiken är plånboken????

Just det ja.

På biltaket VAR den ja.

Ord som inte skall sägas högt inför barn kanske råkades nämnas där i bilen på väg tillbaka till parkeringen.

In på Netto. Nope ingen plånbok där.

Sur som ättika (stackars stackars barn) for jag hem.

Precis när vi går in genom dörren ringer telefonen.

Kan det vara ??

Hej hör jag en ängel säga. Saknar du något?

Min plååååååånbok säger/skriker jag.

Jag hittade den på vägen utanför Viktoria (pizzerian) kom bort till mitt jobb du och hämta den fortsatte den ljuva stämman.

In i bilen igen och fram för att hämta plånboken (som innehåller för mig mycket viktiga grejer)

Jag ska aldrig driva med ordet sinnesförvirring igen.

Någonsin.


Kommentarer
Postat av: Malin på ön

Vilken tur med plånboken och minnet kommer nog tillbaka när barnen är stora, åtminstone hoppas jag det!

Malin

2011-04-04 @ 21:49:45
URL: http://malinpaon.blogspot.com/
Postat av: Sara

Ha ha, är d sånt här som kallas för karma?



Och isåfall, under vilken kategori av karma faller detta under då... "humoristisk" sådan??? :D

2011-04-04 @ 21:50:05
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Bea

Vilket trevligt bemötande på Försäkringskassan! Det brukar jag också få. Hör ju bara negativa saker annars om dem.

2011-04-05 @ 08:05:29
URL: http://hemmahosfamiljen.blogspot.com/
Postat av: ♥anna♥

Oj vilken tur att du fick tillbaka den! Så lätt att det hamnar i fel händer. Sinnesförvirring ingår när man har småbarn och alltid häcken full! Kram

2011-04-05 @ 10:06:44
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0