1 Oktober Gillar inte främmande förändringar.

Vi var framme i Götene och uträttade ärenden förut. Frisörbesök för Markus, leksaksaffärsbesök för Emil som promt var tvungen att ha en NY bil enligt Jarmo.. osv..

När jag närmar mig bankomaten för att kolla pengastatusen hör jag dragspelsmusik. Jag tittar upp och ser en tjej sitta på marken utanför Ica och spela dragspel.

Jag tittar snabbt ner igen och går in på bankomaten, men kan inte låta bli att titta ut mot henne. Så där som i smyg liksom.

Vi är inte vana vid sånt här. Vi är helt främmande för människor som står utanför mataffären och försöker med sin musik spela ihop en slant till , ja till vad vet jag om det?
Jag går tillbaka till familjen och sedan knallar vi iväg mot Ica igen. Jag tittar åter igen på dragspelstjejen, barnen tittar, alla som går förbi tittar och tittar.

Dragspelstjejen tittade upp mot Bella och sa hej, Bella hejade glatt tillbaka.


Vi är inte vana vid sånt i vår lilla by. Vi är inte vana vid det främmande.

Vi vet inte riktigt hur vi ska hantera sådana situationer.

Vi är inte vana vid förändringar.

Jag gillar inte främmande förändringar.

Tänk på att det är Oktober nu.

Köp ett rosa band och stöd forskningen i bröstcancer.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du gör det så bra! Du bara gör det! Skriver som det är. Flätar ihop detaljer som i slutet blir en helhet. Så rakt. Så enkelt. Så tydligt. Till och med det svåra.



Massa kramar!!!

2010-10-02 @ 11:23:54
URL: http://didasa.wordpress.com
Postat av: Sara

Och ja, jag köper rosa bandet varje år <3

2010-10-02 @ 11:24:35
URL: http://didasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0