18 november

Eftersom både Markus och Emil är förkylda nu så vågar vi inte träffa mor min. Jag är frisk men det räcker ju med att jag bär med mig smittan så kan hon åka på den och bli jättesjuk.

Hon inledde den sex månader långa behandlingen med cellgifter i fredags och det är nu som hennes immunförsvar börjar att brytas ner. Fördelen med cellgifterna är ju den viktiga att den tar eventuella cancerceller.

Nackdelen är ju den att den bryter ner hennes friska också. Så det blir ju behandlingen som gör henne sjuk nu. Symptom som trötthet, illamående, håravfall , hård mage, lös mage är ju bara några av symptomen som blir. Men vi är så lättade att hon har sluppit illamåendet iallafall. Det är ju verkligen något man kan vara utan.

Skulle hon åka på en för oss vanlig förkylning så kan det i hennes fall leda till att hon får väldigt dåliga värden av allt och då skjuter man upp nästa cellgiftsomgång. Just för att kroppen inte fixar det då. Och det vill vi ju inte.

Fick man önska vad man ville så hade inget av det här hänt alls.




Kommentarer
Postat av: Lilitha

Antar att din mor har cancer. Min pappa dog ju av det häromåret...den värsta dagen i mitt liv. Minns så väl det där om att han inte fick bli sjuk. Hur är det med din mor? Hoppas att hon blir frisk... Men det är klart att hon blir. Ha en trevlig fredagskväll med dina kära. Kram lilitha

2010-11-19 @ 13:32:33
URL: http://lilitha.blogg.se/
Postat av: Eda

jag hoppas hon får slippa illamåendet! Och att behandlingen ger goda resultat!!!

2010-11-22 @ 11:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0