Jag och jag

Häromdagens jag, - Nu tog du på intelligensen, säger jag nöjt till Jarmo när han knackar mig i pannan efter att jag sagt, Ta i trä..

Dagens Malin: När jag kom hem förut, så kommer Jarmo gående i hallen. Han börjar att skratta, och går fram till mig och säger, frågan är ju hur länge du gått med den här post it högen i baken.
Kul, jättekul verkligen. Då hade jag både varit framme, på vårdcentralen och sen återvinningen.
Och det var som sagt inte en gul lapp, det var en bunte.

Dagens virrande: När jag kliver in på ica ser jag att personal efter personal går in på resturangen brevid för att äta. Vilket får min tankeverksamhet att starta. Jaha ja..vilka får stå över då? Är det bara vikarier som jobbar nu då? Den såg stressad ut, mm tills jag upptäcker att jag går med en mamma och hennes två söner. Inte brevid eller så utan verkligen med. Det märker jag först när hon börjar att titta väldigt fundersamt på mig.
Jag gick inte ens åt rätt håll, men vad sjutton vi människor är ju flockdjur, så det är väl inte så konstigt att man gör sällskap med en helt främmande familj på ica och handlar med dom?

Dagens fråga, vem fasiken dödade mina pelargoner!!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Underbara goa Malin!



fröken frost e klart! eller herr Älg...

2010-05-04 @ 20:27:03
Postat av: Malin

Hehe, tror nog på fröken frost, den maran...

2010-05-04 @ 20:53:56
Postat av: Nettan

haha...vad du är rolig !!!

2010-05-05 @ 14:41:47
URL: http://nettanp.blogg.se/
Postat av: Sara Gren

Ha ha ha - du borde skriva en bok!!!! På allvar. "Livet som fru, mamma och arbetare i Götene". Då vill jag ha ett signerat ex!



Kram! :)

2010-05-06 @ 10:59:44
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja..tänk vilken lycka det skulle vara. Total! Men då krävs det en jäkligt vass penna. Som du har Sara!

2010-05-06 @ 22:42:19
Postat av: Sara Gren

Äsch nu gör du mig generad! O d är en konst i sig ska du veta.



En penna må vara hur vass som helst men utan bra material går d trögt ändå ;)



DU har vassaste pennan OCH bästa materialet :)



Idag har vi ätit grötfrukost framför "I drömmarnas trädgård" - Dimitris är fortfarande som förstummad av detta. TACK för tipset!



Kram!

2010-05-08 @ 10:46:18
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0