Vi har badat!

Nu kändes det bra lockande att krypa ner brevid Emil och bara sova, vilket skitväder! Man blir ju trött bara man tittar ut.
Men det får vara, jag har en del som ska göras nu så jag får passa på medans han sover.
Jag måste skicka ett mail till min chef, kolla läget lite innan jobbstart, fortsätta med tvätten som aldrig tar slut, och jag ska ringa till Marie. Desto roligare. Ska bli kul att få höra om nytillskottet. Marie är den där lugna coola morsan som inte oroar sig i onödan, eller ser massa konstiga faror runt hörnet, som jag.

Igår fick var vi ute och gick hela familjen, fick med barnen efter lite tjat. Gick och gick, vi badade kan man väl säga, i slasket. Jag var noga med att inte klaga utan bara påpekade lite fint att jag var våt om fötterna. (Sanningen var väl den att det var översvämning i skorna), men då var barnen och Jarmo väldigt snabba med att kontra, du ville ju så gärna gå ut och gå.
Tror Jarmo nämnde det tre gånger under promenaden (badet).
Dom roade sig hela vägen med att knuffa varandra i snödrivor. Barnen lyckades väl inte med Jarmo, men han lyckades ju, till deras glädje.
Medans jag gick där och förmanade, Akta så att det inte är hundskit i kanten, eller akta så att du (markus) inte slår i huvudet i någin hård ishög.
När vi passerade en stor snövall sprang Markus upp. Jarmo sa, gör en kullerbytta ner, jag sa akta så att du inte bryter nacken!!!!!
Vad olika man är som människor.



Barnen spelade upp "drömmarnas trädgård" för Emil på datorn. Dessa datorer...

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken stor kille Emil blivit! Jag kan också erkänna att jag mer än gärna sovit middag med Nilsen idag:)



Kram

2010-03-01 @ 17:19:43
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Sara Gren

Varför är det så? Varför känns det som killar är mer "heja-på" och tjejer mer "nä-men-tänk-om"?



Jag är verkligen ingen hönsmamma - men jag kan ibland känna att min "lilla" oro blir lite överdriven. Inte mycket men tillräckligt för att det ska störa mig.



D tycker att jag ska coola ner mig. Och jag som redan är cool. Tycker jag. Hur ska jag kunna coola ner mig mer när jag redan är som coolast nu? :)

2010-03-01 @ 21:39:55
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Malin

Jag undrar oxå varför det nästan alltid är så. Jag önskar att jag vore mer "killig" på det sättet.Slippa oroa sig för det ena och det andra. Nu sista gången har jag iofs inte varit lika hönsig med Emil, som jag var när de andra två var små, men man märker ju nu att när de stora blir större, så blir det annat som kan dyka upp och oroa en istället.Det är väl helt enkelt sant det dom säger, små barn små bekymmer, stora barn..osv..

2010-03-01 @ 21:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0