Man blir inte yngre iallafall

Idag har vi bara tagit det lugnt, jag och Emil när de andra var på skola och jobb.
Far min var här ett par timmar, vi pratade som vanligt om allt mellan himmel och jord.
Han äter medicin som nu förmodligen gjort att han har dragit på sig vätska, så jag bestämde mig för att googla lite på det medans han var här.
Jag sa - Då söker jag på " hur blir man av med vätskeansamling hos....ÄLDRE MAN...tittade på honom med glimten i ögat för att kolla hans reaktion. -Mmm gör du det , sa han med en lagom road blick.
Men det är ju faktiskt så, vi blir ju alla bara äldre, och som han sa, jag har aldrig varit gammal förut, det är nytt för mig.
Jag berättade om min dröm jag hade inatt, han är van att höra dessa ibland mycket underliga drömmar.
Kanske ska roa er med det med någon dag.
Trevlig måndagskväll på er!



Morfar och Emil i somras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0