Vad tycker du?

I gårkväll hade jag en sån kväll alla behöver ha mellan varven. Jag och syrran var hemma hos Jossa och drack vin,tjatade, skrattade och mumsade på olika slags ostar och kex, chips med hemmagjorda dippar, och mtt favoritgodis stod framme på bordet, wienernougat.
Jag förvarnade henne om det innan jag högg in.
Vi disskuterade det ena och det andra, sen gled ämnet in på, ironiskt nog medans vi åt, träning.
Vi kom fram till att den bästa kombinationen måste vara raska promenader ihop med styrketräning om man endast vill "fasta till kroppen", utan att bygga upp den.
Sen gled vi in på det här med magsäcksförminskning, och nu vill jag absolut inte att ni ska tro att jag har något emot stora människor, för det har jag absolut inte (har ju för sjutton en stooor finska släkt)
MEN, jag tycker att är man rejält överviktig, man gör allt för att gå ner, äter rätt,eller har en sjukdom som ställer till det, då ska man få göra operationen, gratis. Absolut.
Däremot, är man rejält stor, fortsätter att äta och inte göra något åt det, och bestämmer sig för att göra den här operationen, då ska det inte bekostas av oss andra, som det nu gör. Varför är det gratis då med?
Det finns lite såna saker man kan reta upp sig på, men nu var det just det. Vad tycker ni??

Kommentarer
Postat av: Anna Anka

Jag håller med dig fullkommligt..varför ska vi bekosta dem om dom inte själva vill tillräckligt mycket för att försöka kämpa själva först?? nää shame on them..



Faan va gött det lät med ostar och vin och grejer..jag ska åxå ta tag i min träning..gå ut och promenera men det har varit så satans kallt..men jag får la gå till second hand och köpa ett par termobrallor..så har jag inget att skylla på mer sen..hahahal.

2010-01-10 @ 14:43:55
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0