Tians nyckel

Ibland förstår nog inte en del när man skämtar med dom, eller tvärtom, när man menar allvar.
Kommer att tänka på en händelse för ett par år sedan. Jarmos kusin och en bekant (Per) var här för att hjälpa oss att fixa en grej med bilen. Jarmo var inne med barnen. jag stod där ute och var enbart social. Per grejar lite under motorhuven, kör upp huvudet och säger, Malin har du en tia?
Jag känner efter i fickan, har lite lösa pengar där, får tag i en tia och ropar glatt ja, och ger den till Per.
Han börjar gapskratta och säger till Jari, hon har humor den tjejen.
Nyckel alltså säger han till mig. jag springer in, hämtar en nyckel och ut med den till Per.
Varsågod säger jag, tycker själv att jag är snabb och smidig...Han bara tittar på  mig, du skojar verkligen inte??? Va, nä... säger jag och börjar ana oråd. Jag menar givetvis tians nyckel säger Per.
Bortgjord.....men försöker snabbt urskuldra mig med att han borde ju faktiskt sagt tians nyckel i ett enda ord!!!! Visste väl inte jag heller! Jari älskar att påminna mig om detta än idag, det är ju ett par år sen det hände, men man får väl bjuda på det då.

Kommentarer
Postat av: ♥ anna ♥

haha.. du är rolig du

2010-01-22 @ 17:10:29
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0