Sprutdags

Idag är det åter igen dax för Bellas sprutor. Helt sjukt vad tiden går, nu i september är hon klar, då har vi hållt på i tre år! Det känns som vi började nyss, och jag vet att jag tänkte då, tre år...då är ju hon nio när vi slutar. Och nu är vi snart där. ja, hon fyller ju nio nu i februari. Men då i september är hon färdigvaccinerad och redo för allt gräs, björk och jäkelskap som för henne ställt till ett rent helvete, om man får säga så. Personalen på sjukhuset hade knappt sett någon vara så svårt allergisk mot det förut. Men nu så, det håller i sig nio år vaccinationen, i en del fall kommer det inte tillbaka allergin och det är det vi hoppas på. Men det tråkiga är att det har börjat dyka upp ny allergi istället, mot hassel och al, som hon aldrig känt av förrut. Men vi hoppas på det bästa.
Men vad kunde man vänta sig om man korsar en hyperallergisk mot björk,gräs,mm.mm (Jarmo) med mig som också har en hel del allergier och skit. Ta i trä. Markus har klarat sig än så länge. Det har tyvärr inte Emil. Han var endast en månad gammal när vi blev inlagda på sjukhus pga variga utslag och eksem. Men det har vi fått hyfsad kontroll över nu.
Jag ser att besökarna bara ökar..Jättekul, Men jag blir ju såååå nyfiken på vilka ni är!!
Idag står finsk korvsoppa på schemat, ett önskemål från Bella.
Bjuder på en fin bild där bella ihärdigt ville ha sin korvsoppa en sen kväll, vi sa en annan dag, då gjorde hon så här, soppa ska det stå...

Kommentarer
Postat av: Anna Anka

Jag vill åxå ha finsk korvsoppa! mumma

Fy för allergier..hoppas hon blir av med skiten nu..



<Kram på er

2010-01-19 @ 17:42:46
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: AnnA

Åh finsk korvsopa:) det va längesen man åt, blev riktigt sugen nu ju

2010-01-19 @ 21:25:06
Postat av: Thomas björk

Korvsoppa!hmmmmm,det får jag nog se till att irene lagar till.

vi syns på i morgon,på fredag eller i helgen Bella,kram på dig.Hälsa dina bröder med en stor kram

2010-01-20 @ 19:45:13
URL: http://svartamblogg.se
Postat av: Therése

Skönt för henne att det snart är över med sprutorna, själv har jag ju 1 ½ år kvar! Men jag hoppas att det kommer va värt de, är inget skoj med gräsallergi:P

2010-01-21 @ 13:46:39
URL: http://rutigtrandigt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0