Snart dags för gamla gängor

Usch...det slog mig att jag faktiskt ska börja jobba om tre månader....är inte alls sugen på det. jag skulle gärna kunnat gå hemma ett bra tag till, men det är klart att Jarmo ska få sin del oxå. Han och Emil blir hemma ett tag innan det är dags för dagis. Jösses, nyss var jag gravid, nu pratar man om dagis..går för fort är det enda man kan säga.
Men jag är inte alls sugen på jobba nu, men det löser sig säkert bara man kommer igång.
Jaja, man ska vara glad att man har jobb, hör man så många säga, jo jag vet inget annat än att ha det.
Men en gång blev jag riktigt jäkla sur på en "mellanchef". Jag hade sökt en ny tjänst inom det jag jobbar med, och frågade henne när får vi veta hur det blir? Det var nämligen flera olika förändringar på gång.
Det är bara att jobba på, ni får veta tids nog (jag och en kompis som var hyfsat nya på jobbet då hade sökt oss nya tjänster) sen säger hon : Ni ska vara glada att ni har jobb.
MEN Hallå?? Nu var det ju faktiskt jag som sa upp mig från mitt gamla jobb, då jag fick en tjänst på mitt nuvarande, som jag sökte och fick...jag hade ju ett jobb innan oxå, sånt där gillar jag inte. Jag menar det var ju knappt hennes förtjänst att jag fick för mig att söka nytt och få det.
Så är det med en del, dom tror dom är dom allsmäktiga själva.
Tills dom själva ramlar ner, då är det inte så kul längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0