Roande väntan

Jag hade en lätt road morgon på vårdcentralen. Satt där och kikade lite på de andra, lite i en tidning. Radion är igång, då det ringer in en man från Götene som ska vara med i nån tävling. Jag lyssnar lite, som de andra. Radioprataren säger, Götene, då är du rätt insnöad nu då? Götenebon, Näe, de e la inte så farligt här. Jag börjar fnissa lite för mig själv, för jag har verkligen sladdat hela vägen fram, det är sjukt mycket snö ute. Mittemot mig sitter en tjej som börjar flina hon med. Hon får syn på mig, och då börjar jag skratta högt, som smittar av sig på henne. Sen fortsätter han att prata om att han ska köra till Lundsbrunn idag, radioprataren säger, men kommer du verkligen fram på dom vägarna då? Jajemän, de e ingen fara vettu! Hon mittemot säger, han har nog inte kollat ut idag, nä, eller så är han en väldigt optimist, säger jag, fortfarande skrattande, sånt där skratt man kan få när man är trött och man egentligen inte alls kanske känner för att sitta och gapskratta i ett väntrum. Kul hade jag iallafall.
Brevid mig sitter en yngre tjej i arton årsåldern. Hon ser inte alls piggelin ut. Hon ser riktigt sjuk ut, ända tills...
En manlig läkare kommer ut, han är ny, han måste vara ny, ung ser ut som om att han kommit från en sån där sjukhusserie där alla ser oförskämt bra ut. Han ropar upp hennes namn. Hon ser ut som om att hon ser sin stora idol eller nåt. Hennes sjuka uppsyn är som bortblåst och hela hon strålar när hon går fram och skakar hand med han. Undrar om hon kom ihåg att berätta varför hon var där...

Kommentarer
Postat av: Carre

kanske dags att bli sjuk om det finns sådant trevligt på vårdcentralen, det är vi inte bortskämda med...

2010-01-29 @ 11:53:37
Postat av: Malin

Nä, syrran skulle nog gå dit "en sväng"..hahaha

2010-01-30 @ 23:17:56
Postat av: Eda

Hahaha, fan vad härligt ändå! Kul när andra skrattar oxå, folk har ju en viss tendens att vara ganska tråkiga och stela i sverige annars.

Hade jag fått en sån där snygg läkare hade jag skämts ihjäl istället...hehe :P

2010-01-31 @ 12:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0