Morgontjat!

Ibland blir jag mer eller mindre tokig på barnen när det kommer till : nu är det dags för er att göra sig iordning och gå till skolan. Sockorna matchar inte kläderna, munktröjan ör fel tvättad...? (inte skön), byxorna är inte sköna, mm,mm.... Jag sa till dom idag att vi får väl börja igen som vi gjorde när dom var små, välja kläder och lägga fram dagen innan. Det gjorde vi för att undvika sånt här när dom var mindre, och det funkade väldigt bra.Men nu är dom ju stora så det går ju INTE, enligt dom själva.
Suck säger jag bara. ger väl sig, om tio år eller nåt.
I morgon ska vi åka till badhuset en sväng, barnen brukar åka själva annars, men nu ska vi ta med Emil tänkte vi. Vilket innebär att JAG måste pressa i mig en bikini....huuuaaaaa.
Kalla mig ytlig, kroppsfixerad,mm men det är inget jag är megasugen på direkt. Att pressa i mig bikini alltså. Bada med barnen ser jag fram emot. Det ska bli roligt att se hur lillen reagerar. Om han blir en delfin i vattnet som sina syskon. Dom är ju som tokiga där, men det har sina fördelar att dom älskar vatten, dom lärde sig simma tidigt bägge två, utan hjälp av simskola.
Ikväll blir det lugnt här, något gott att äta, slöa lite ihop, peppa upp sig mentalt för morgondan...
Nästa vecka kör allt igång, fotbollsdags för Markus, veckan därpå börjar Bella sin, och det är kul, men det innefattar väääääldigt många helger nu på våren med matcher, men man har vant sig nu, det hör liksom våren till, fotbollsmatcher, kaffe, tjöta med de andra. Alla kalas börjar nu oxå, Johans bägge barn, Bella, Maarit fyller 40 = party i Göteborg, tre kalas hos Lotta och Jari, Emil blir ett år i april, Markus fyller i maj, ihop med klassfotbollen, mors dag...Hm nu stack jag iväg lite, men som sagt, många kalas blir det.

Kommentarer
Postat av: ♥ anna ♥

Ja det brukar bli en del under våren!

2010-01-15 @ 17:14:08
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0