Läxor och värme

Ibland kan jag känna att vi kör lite för hårt med Markus när det gäller läxor, att vi tjatar och gnatar om hur viktigt det är för att inte missa något, men så är det ju. Jarmo (som har långt tålamod) satt med han idag och tränade och tränade på engelska provet dom har i morgon. Han är duktig på språk Markus, men han tröttnar lätt om något går emot han. Då gäller det att någon av oss har tålamod och inte ger sig. Jag hjälper till i svenskan och liknande. Jarmo kör matten med han.
Dom har sjukt mycket läxor, går inte att jämföra med en annan ens. Bella har inte alls mycket än, och det kan jag iofs reagera lite på för hon går ju trots allt i tvåan. Då hade Markus klass redan en hel del. Det blir ju så att man jämför mellan klasserna.

Rätt som det är kan Markus komma och ge mig världens bamsekram. Det värmer. Hoppas han fortsätter med det.
Fast vi tjatar och gnatar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0