Frosserier

Syskonbråk...mindre kul det. Kan inte minnas att jag höll på så riktigt när jag var liten? Eller så kanske det var, minns faktiskt inte. Vissa dagar kan man få ett mindre bryt på dom, tjafsar om precis allt, eller snarare inget. Men dom håller ju inte på hela tiden som tur är, dom kan allt vara gulliga mot varann oxå, även om det inte händer lika ofta som att dom tjafsar.
Jarmo har varit sugen på varm pastasallad ett tag här nu, så det fick bli det ikväll, jag var ju mer sugen på kladdkaka men jag fick ge mig mot den nyttigare maten... Nyttigt och nyttigt, den innehåller alla möjliga gottegrejer som stekt bacon, salladskyckling, ostbitar (grönsaker o pasta givetvis) och som grädden på moset smälter man smör, lägger i krossad vitlök, och häller allt över ihop med den varma pastan och voila så har man fått världens grymmaste pastasallad.
Den här rätten blev jag bjuden på i somras hos en vän, och memorerade receptet! Många sorters lök är gott att ha i oxå. Så kladdkaka får väl bli en annan dag.
Jossa dök upp  precis när vi hade maten klar, hon var här en sväng igår och funderade på att kanske baka bröd idag. Klart du ska, sa jag, och ta vägen med hunden förbi oss efteråt, vilket hon som sagt gjorde. Så vi fick nybakt bröd, och hon lite kvällsmat.
Jag fick en inbjudan angående imorgon, hemma hos henne, vin, och lite gott till.
Det tackade jag inte nej till.
Barnen ska åka med mormor och Thomas till skövde i morgon och prova på det nya badet, gå ut och äta, och även hälsa på Thomas mamma, så dom får en fin helg med dom.
Jag går hem till Jossa och snackar lite skit, Emil och Jarmo blir hemma och får det lugnt och skönt.

Kommentarer
Postat av: Annika

Tror jag känner igen receptet, mums vad gott! Får nog svänga ihop en sån i helgen.



Annars gjorde jag något himla gott häromdagen. Ugnsstekta fläskokotletter i creme fraiche, grädde, soya och kryddor. Kör på 200 grader i 1,30h och servera med typ vad du vill. Så himla gott och inte alls som tråkiga gamla stekat kotletter. Testa!

2010-01-07 @ 22:58:04
URL: http://mammapower.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi...kände du igen det=)

Smaskigt det lät med kotletterna, blir till att prova!!

2010-01-07 @ 23:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0