Du väljer

Alla har vi en skugga efter oss. På ett eller annat sätt. Olika skuggor för oss alla. Kan vara nåt lätt bekymmersamt man gjort nu eller som barn, eller något man varit med om. Vad vet jag. Men vad jag vet är att många människor lider av den, och försöker hålla den borta.
En del märker den inte, en del tar den mer allvarligt. Dom försöker göra sig av med den, på alla möjliga sätt. Men istället förstör dom sig själva. Skuggan förtär dom.
Men det är upp till var och en att ta tag i den, om det nu finns något att ta tag i. Valet är enbart ditt. Ingen annans.


Kommentarer
Postat av: Em

visst är valet ens eget, men sen är det när det börjar trasslas in massa lögner tills man själv inte vet vad som är sant...då är det bättre och välja att säga än att förstöra för sig själv och stå ensam kvar...ensam är inte stark

2010-01-12 @ 09:22:42
Postat av: Sara Gren

Jag kan tycka att Ensam är stark OM man själv väljer att stå ensam. För egenligen är d väl bara den starka (o i vissa fall de galna) som orkar o kan stå ensam kvar när alla andra lämnar. Tillsammans.



Jag håller med Em.



Skuggan förtär i stor del pga människor ser den som ett hinder. Istället för att vända det till något positivt - för framtiden. Och visst är det som du skriver Malin. INGEN annan än Du själv bär ansvaret för ditt liv.



(Att ens komma på tanken att skylla på någon annan är oförskämdhet. I mina ögon.)



Bra skrivet!!!! :)



Kram!

2010-01-12 @ 13:12:30
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0