Billiga bananer!

Känns ibland som att man far och flänger utan att få något vettigt gjort. Idag har det varit en flängdag. Jag och Emil tog en kaffe framme på "mormors cafe" heter det nu i barnamun här.. Han smaska banan, jag var nyttig och tog endast en smörgås, stod emot frestelsen. Hem en sväng, Emil sov middagsluren. Han är förresten en blandning av Pippi Långstump och en ål när han ska somna. Ligger och gör lite goseljud, snurrar och far tills han somnar på tvären. Dom är uppfinningsrika de små, vi har två buntar  prydnadskvistar med pärlor på som han självklart brukar vilja komma åt. Det vill ju inte jag, men idag stegade han dit (går själv men håller i mina händer) och fokuserade på målet och öppnade munnen. Ja, då hamnade ju pärlan i munnen.Jag fick snabbt ut den men lite rädd hann man ju bli.
Ibland får man sig själv att fram stå som jag vet inte vad men hursomhelst, jag var på ica och skulle köpa bananer, la på ett gäng men såg att dom var billiga så jag la på en hög till. Går till kassan och säger till tjejen:
Åh vad bananerna var billiga, jag tog en bunt till och ser jätteglad ut. Hon svarar inte ens!! Tittar på mig som om att jag kom från Mars. Då kände jag mig verkligen som värsta snåla pensionären.. men det är ju så med grodor hoppande ur munnen. Dom kommer gärna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha så hade jag med sagt!!! vi får ta en fika någon dag på Mormors cafe!!

2010-01-20 @ 21:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0