Änglavakt

Ibland får man föraningar, periodvis mer eller mindre. Men en händelse som jag minns väldigt starkt utspela sig för ett par år sedan. Bella var nog runt året, Markus närmare tre. Jag höll på att laga mat åt två trötta barn, så jag hade Bella på höften och Markus satt på köksbänken brevid.
Korven fräste i pannan och pastan koka för fullt när jag får en väldigt stark känsla av att jag måste gå från rummet. Väldigt svårt att förklara, man lämnar ju knappt mat sådär, men jag hjälpte Markus ner från bänken och tog med barnen därifrån. Vi har knappt lämnat köket när det hörs en rejäl smäll från spisen, eller snarare, det lät som att något explodera. Jag rusar tillbaka och ryser när jag ser vad som hänt. Metallringen runt plattan har exploderat, och gått sönder i småbitar, så det låg massa metallrester utspritt. Precis där vi hade varit sekunden innan. Hade jag inte fått den känslan av någon snäll själ så hade både barnen och jag blivit skadade av både hett vatten och kokhett metallsplitter. Ibland har man någon som vakar lite extra över en.
Detta är bara en av de olika oförklarliga händelser jag varit med om. Kanske berättar mer någon annan dag.
Har du varit med om något oförklarligt?


Kommentarer
Postat av: Emelie

Men gud vad läskigt! Och häftigt på samma gång..

Jag har aldrig råkat ut får något sånt, tror jag. Kan inte komma på något just nu.



Berätta gärna mer! Jag gillar sånt :)

2010-01-25 @ 22:31:10
URL: http://emeliegrahn.blogg.se/
Postat av: Eda

Fasscinerande! Otäckt och så på sammagång.

Har inte varit med om sådana saker vad jag kan komma ihåg. Men har haft skumma sanndrömmar när jag var gravid. Sen har jag upptäckt skrämmande grejer i vissa målningar jag har gjort eller dikter jag har skrivit. Vi får träffas nån kväll och snacka och dricka vin tycker jag! :)

2010-01-31 @ 12:52:46
Postat av: Malin

Ja, det tycker jag absolut.dikter visste jag att du skrev, men inte att du måla. dom skulle jag vilja se nåndag!

2010-01-31 @ 13:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0