Suck..

Hela helgen gick jag och kände mig oroväckande bubblig i magen. I går morses var det kört, kan man lugnt säga.
Feber och springa på toa hela dan, Jarmo fick gå hem från jobbet och ta över här hemma, jag hamnde i sängen där jag tillbringat mestadels, förutom toan då. Jag avskyr verkligen maginfluensa, just därför jag blir så sjuk i så många dagar. Det är inte en liten sväng, utan det är hög feber och däckad i sängen som gäller för min del. Men det här verkar vara den första gången i mitt liv som jag faktiskt känner mig hyfsat ok så här tidigt efter.
Det sköna i det hela är att Jarmo på ren automatik tar över allt som har med barn, städ, disk osv att göra, sån är han. Det har varit likadant varje gång jag kommit hem från bb. Jag behöver inte lyfta ett finger på lång tid. Han fixar allt, utan ett pip. Härlig lyx!!
Annars så är vi sådana att när vi båda jobbar, delar vi på allt som har med hemmet att göra, men nu när jag går hemma och är mammaledig, då sköter jag hemmet. Större delen iallafall. Så tycker jag att det ska vara. Sen när han går hem med Emil så är det hans bite. Alla gör på sitt sätt.
Men när jag är sjuk så sköts allt iallfall, som tur är!

Kommentarer
Postat av: ♥ anna ♥

Tur det.. Både jag och Tobbe har varit sletna samtidigt nu och det syntes hemma hos oss kan jag säga.. Men nu är det undanröjt igen! Krya på dej

2010-02-16 @ 14:50:31
URL: http://storasyrran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0