På gott och ont

Facebook, ja det är på gott och ont det. Fördelarna är många. Man får kontakt med gamla kompisar, man kan skriva av sig i stunden, kolla på alla kort, ha koll på vad som händer, ja man har lagom koll på läget.
Nackdelar finns det oxå, Tex dessa grupper som är startade av sjuka pedofiler (som enligt mig borde kastreras),man kan lätt missuppfattas då en del inte kan tolka ironi, alla har inte samma humor, många har inte min "sjuka" humor, folk kan lätt få olika uppfattningar rätt fort om en mening som skrivs av en person som kanske är på ett visst humör just då och vill skriva av sig.
Och dessa olika statusar som "Bör klistras in" annars.. Det kan jag bli lite trött på. Självklart älskar jag mina barn högsta av allt, men jag känner inte för att klistra in det.
Om jag känner nån som haft cancer? Vem gör inte det? Stor del av min släkt har haft det, jag hade en tumör när jag var elva.
Mycket har blivit ett spel för galleriet, tråkigt nog. Desto roligare är det att skriva något man vet man får en respons/ dikussion på om man är på det humöret.

Kommentarer
Postat av: MLI

Håller med dig och absolut det där med dessa som man ska klistra in.. säger bara stopp där..inget jag gör, känns bara urfånigt... som du säger vem älskar inte sina barn eller känner någon med cancer som kämpar, inte sjutton hjälper det att bli bättre för att jag skriver det på fb?? Kram!!

2010-02-08 @ 14:23:08
Postat av: Anna Anka

Så sant så sant..

2010-02-08 @ 17:13:34
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: ♥ anna ♥

Håller med. Därför klistrar jag inte in massa såna där grejer i min status heller. Man är inte en sämre människa för det liksom. Jag skriver det jag själv vill och sen håller jag mig borta från grupper och sidor att bli ett fan av.



Kram på dej

2010-02-08 @ 19:39:10
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, jag håller också med dig! Hoppas allt är bra...?



kram

2010-02-08 @ 21:16:35
URL: http://propellern.blogg.se/
Postat av: Sara Gren

Jag klistrar inte heller in "kedje"-statusarna eftersom de som känner mig redan vet det som behöver vetas om mig.



Jag förstår mig inte på dessa grupper heller. Men det är väl nyhetens behag. Ett tag var det populärt med quiz. Nu verkar det vara grupper som är grejen. Undrar vad nästa grej blir.(jag är med i sju grupper och de representerar mig som person tillräckligt).



Inte alla kan min humor heller (eller brist på humor). Därför skriver jag sällan ut smileys-symboler, så folk får själva lista ut på vilket sätt jag menar. Jag gillar ju att provocera.



Och tack för icke-tantvarningen. Nu har katalogen hamnat på toaletten istället. Tror till o med att D smygläser den. Men det skulle han ju aldrig erkänna såklart.



Kram!

2010-02-08 @ 23:35:14
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0