En fröjd

Jag är gräsänka ett par dagar, vilket innebär att Emil får fara och flänga lite extra med mig. Som ikväll ,när vi var på teaterföreställningen som Markus och Bella var med i.

Imponerande föreställning var det som fick en att reflektera över vad som försigår i skolbarns huvuden. Läxor, tjat från föräldrar, mobbing mm.

Det var en stolt mor som överräckte dom varsin vacker ros kan jag säga. Och en ivrig lillebror som tog plats brevid sina storasyskon på scen efter föreställningen.

Efteråt tog Thomas med dom hem till sig och mor på mat och jag for hem för att lägga Emil.

Men det var inte bara barnen som kom hem senare utan en smaskig portion stekt torsk och äggsås OCH en ask Paradis!

Så nu är jag mer än mättast.





Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag tackar Markus och Bella för rosen jag fick

kunde ju inte se teatern men det kommer fler tillfällen

2010-12-09 @ 22:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0