Att tycka sitt.

Vi hade en diskussion jag och en vän. Det började med att jag frågade om jag fick lägga ut en bild på henne här på bloggen som hon sa nej till.

Vilket jag självklart respekterar. Det är även därför en del av mina nära och kära aldrig syns här, för en del vill inte synas.

Vi kom in på min blogg och att synas på internet överhuvudtaget.
Hon menade på att folk läser endast av nyfikenhet. För att vältra i andras liv. För att dom är nyfikna osv.. Fast som i en negativ klang.

Nej svarade jag, jag vet vilka som läser. I allafall en del av dom. Jag känner en del av dom och jag läser deras bloggar.

Försökte berätta det positiva med bloggar.

Men hon var inte alls med på det.

Jag sa att det är jag som väljer vad jag skriver. Jag väljer innehållet. Finns inget att vältra sig i.

Läsaren tolkar på sitt sätt.

Jag på mitt.

Jag har min egen lilla humor. Alla kanske inte har densamma, men det är ju lite det som är grejen.

Jag skriver.

Ni läser.

Sedan är tolkningen valfri.

Men det är fortfarande jag som bestämmer innehållet.



Kommentarer
Postat av: Anna Auf Rubenstein

Gott nytt år på dig o hela familjen!!Önskar Jonas/Anna Tom& Hilja

2010-12-30 @ 13:50:52
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: ♥anna♥

Ja det finns många åsikter om bloggar. Men jag skriver för att skriva av mig lite, tycker att det är kul. Sen är det upp till andra om de vill läsa eller inte!

2010-12-30 @ 14:16:20
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Per "dizzy" Andersson

Jag kan hålla med på ett sätt , och på ett annat inte, väjer man att "synas" på internet så får man nog räkna med att synas på ett eller annat sätt, om så det må va en blogg eller facebook. Men och andra sida, herregud, folk tar för mycket bilder, ibland vill man ah skoj utan att exponeras, men som sagt, internet ställer oss inför massa olika val vi inte är vana vid. Man får ta det som det kommer och tackla det därifrån. ha en bra kväll mina damer :)

2010-12-30 @ 22:07:25
Postat av: Sara

Håller med dig Malin!



Om folk läser min blogg för att vältra sig i mitt tråkiga liv så varsågod. Jag bjuder så gärna på det, tycker dock mest synd om dom som gör det om dom inte har roligare än så i sitt liv.



Allt på nätet finns ju kvar i all evighet - det är jag väl medveten om. Jag tar bort kort o fakta med en gång om någon säger till mig. Ingen har hittills opponerat sig gällande bilder jag lägger ut på vänner. Men å andra sidan väljer jag alltid mina bilder med omsorg.



Det finns tyvärr dom som medvetet lägger ut lite "fulare" kort på sina vänner o släkt. Som någon slags kompensation för ett, förmodligen, mindervärdskomplex hos dom själva.



Jag skriver heller inte fakta om mina vänner som jag vet att dom själva inte skulle prata om med andra öppet.



Man väljer själv hur man vill lägga ut sitt o andras liv. Och man har alltid möjligheten att opponera sig. Och allt handlar om respekt - fram och tillbaka.



Kram!!!

2010-12-31 @ 09:32:15
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0