Årets stora stund

Jag har legat i full knop just nu endast för att imorgon kunna njuta av att jag är klar! Ett kalas på förmiddagen hos min kusin, ett lätt röj här hemma efter det sen Färdigt!

Bara att sitta ner med familjen i morgon kväll. Uppesittarkvällen som blivit en tradition innehållandes Bingolotto och lite gott att smaska på. Inte göra något, bara ta det helt lugnt.

Julklappar är inslagna, julmaten inhandlad och granen har stått pyntad ett par dagar.

För ett par år sedan så var det som mest att göra kvällen innan jul.

Stressa.


Sedan la vi om taktiken och har nu de senaste åren haft en skön dag inte bara på julafton utan ochså kvällen innan.

Jag är traditionsbunden och vill att barnen ska få uppleva precis likadana jular som jag gjort.

En julklapp på morgonen i sängen.

Mat följt av fikat till det årliga tvprogrammet. Fast det är knappt ingen som tittar, men den ska stå på.

Julklappsutdelning och sedan mer mat och godis.

Hemma. Glädje. Lugnt. Känslan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0