Stanna upp

Det är en ständig pågående mening runt omkring oss. Lev i nuet. Man ska leva nu.
Men hur många gör det egentligen då?
Det måste ju bero på hur man är som person. En del tittar ständigt bakåt, en del ser bara vad som ska komma, planerar.

Det måste ju vara en konst, ur mitt perpektiv att alltid leva i nuet.
Och lyckas man med det då är man inte dålig skulle jag vilja påstå. Själv skulle jag nog behöva en lapp som hängde ner över mina ögon där det stod nu, tänk nuet.
Jag har väl blivit bättre på det än förr kanske, men som sagt, det är nog något man måste lära sig själv att göra.

Och gör du det lever för nuet i nuet , grattis till dig, då har du lyckats.
Själv försöker jag jobba lite extra med det.


Kommentarer
Postat av: Anna karlsson

man kan ju inte enbart leva i Nuet..det är orealistiskt..och den som påstår sig leva i enbart nuet..är ju inte särskilt human..

men som du säger att "försöka" leva i nuet är ju en sak..

hmm.. Kraam!

2010-04-17 @ 13:09:21
URL: http://dimones.blogg.se/hotstuff
Postat av: Mette

Tack för din hälsning till mig på min blogg :-)

Trevligt att få läsa din.



Mette

2010-04-18 @ 16:13:47
URL: http://www.metteshemsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0