Långer o smaler

Nu på förmiddagen har vi haft trevligt besök, Pernilla och hennes söta Vera. Dom är för sköna att se på de små...Vi fika och tjöta och hade det allmänt trevligt. I år är nog första gången på många år som jag inte stressar upp mig inför alla dessa saker som ska fixas och donas inför jul. Jag tar en sak i taget, känns skönt, just nu iallafall, sen är jag väl igång som en blå det sista iallafall.
Bella kom precis hem från skolan nu och berättade att dom haft hälsoundersökning på skolan idag.
Hon var längst av alla i klassen, men väger minst.Hm..Den damen äter som två hästar, men det händer ju inget. Syster hade sagt till henne att det inte var bra att vara så smal, men vad ska vi göra??  Smal som en krake stackarn..Jaja, det ändrara väl sig får vi hoppas.
En annan däremot Måste ta tag i motivation Bli av med bebismagen, och det snarast. Jag har ju lovat mig själv ju. Bryr mig inte om hur andra ser ut, men här är det dags för skärpning. Så jättelätt när julen med alla mumsiga tillbehör närmar sig med stormsteg.
Igår hade vi besök av Jarmos släkt från Finland, hans ena moster. Det var ett tag sen vi träffade henne nu, hon tycker att det är så synd att Jarmos mamma aldrig fick chans att uppleva sina barnbarn, och det tycker vi med.Hon gav Emil en peng, så det blir till att hitta något roligt till han. Pengar ja, skogsavvverkningen ligger på is just nu, precis när dom skulle sätta igång med processen, så sjönk värdet på skog till hälften, och då säljer man ju inte. Men så fort det stiger så säljer dom den, och då blir det money, money!
Eller ja...Jarmo får money...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0