Styrande drömmar

Det här är fascinerande... 

Jag är som jag nämnt innan en person som drömmer väldigt mycket och kan komma ihåg mina drömmar flera år efteråt.

Ibland är det vanliga "bearbeta dagen drömmar" ibland är det varseldrömmar och ibland drömmar med olika symbolik som jag får tyda mig fram till.

Ofta befinner jag mig på platser eller i hus där jag aldrig varit i "verkliga" livet. Jag möter människor jag aldrig sett.

Jag har flera gånger drömt att när jag är där i drömmen så kommer jag på, just det ja. Jag drömmer ju bara det här, jag ligger ju egentligen i sängen och sover ja!

Så, inte alla gånger men ibland är jag mycket medveten om att jag drömmer.

Minns en gång då jag drömde att jag gick in till Markus rum som var helt nyrenoverat. I drömmen, inte i verkligheten.
Rummet är jättefint och Markus står därinne och är jättenöjd med resultatet.

Jag som vet om att jag är i drömmen säger till Markus, tyvärr men det här är inte sant. Det är bara i min dröm.

Vad pratar du om, säger Markus till mig. Vad konstigt du är! Klart det är sant.

Nej, jag är ledsen men det är det inte. Vi är bara i min dröm.

Såna drömmar kan jag ha. Men det som hände nu inatt finner jag otroligt fascinerande.

Jag drömmer att jag är i en stor lokal. Där finns ett par toalettrum och några gröna omklädningsrum. (Det kommer förmodligen från igår då vi var på fotbollen)

Jag går där då jag kommer på just det, jag drömmer bara. I verkligheten ligger jag i sängen och sover.

Så.. jag ställer mig framför ett toalettrum (och är ju fortfarande mycket medveten om att jag drömmer) tänker för mig själv, nu ska det finnas något där inne som gör mig skrämd när jag öppnar dörren. Just för att jag visste att jag låg i min säng, men ville väl bli skrämd eller nåt.. Öh...

Öppnar toalettdörren.

Tomt , inget där och i drömmen blir jag besviken för jag ville ju se om jag kunde påverka drömmen på något sätt.

Jag går vidare och Då händer det.

Rätt som det är fylls hallen succesivt av dom gröna omklädningsskåpen jag sett innan. Vart jag än går fylls det bara på med mer och mer. Och jag börjar känna ett visst obehag.

Det som gör hela detta så spännande är ju att jag faktiskt kunde styra drömmen gradvis.

Men det hela med skåpen som dök upp när jag minst anade det betyder ju att min hjärna lurade sig själv på något sätt. Det blev ju ett moment som jag ville ha tidigare, men inte när jag anade att det skulle komma.

Så detta som hände inatt har jag aldrig varit med om innan. Att jag kunde styra drömmen till viss del.

Häftigt tycker jag! Drömmer ni mycket?

Sov gott och dröm vackra drömmar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0