Din dag

Har jag nämnt att jag brukar trassla till det för mig ibland? Eller att jag lyckas få mig själv att framstå som jag vet inte vad eftersom jag säger helt andra saker än vad jag tänker.

Jag har fått en praktikant på jobbet, en pratglad, positiv thailändska. Sextiotre bast är hon och jobbar som tusan.

Idag, under rasten satt vi ett gäng, som vanligt när hon utbrister, Malin du ska va ledig på tisdag!

Öh, ska jag? frågade jag, varför då?

Jo, det är din dag så då ska du vara ledig!

Min dag? Ok, jomen det vore väl trevligt att få en egen dag plus att vara ledig, skrattade jag till svar.

Ja, men det är ju din dag då svarade hon.

Men va, varför är det min dag just då fortsatte jag, allmänt stort frågetecken.

Men Malin, du fyller ju år då!! utbrast hon.

Ja, jäklar ja, det gör jag visst. Herregud, snacka om att hon hade koll på grejen. Mot en annan...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0