Måndag är en vardag.

Trots de ledsamma lämningsmomenten så har dagarna ändå gått jättebra för Emil på dagis. Det är vad fröknarna sagt, och jag tror dom, bara det att man vill ju inte att dom ska bli så ledsna när man går... plutten...

Imorgon, sista inskolningsdagen är det jag som lämnar och hämtar. Intalar mig själv att det kommer gå galant eftersom han vinkar så glatt åt mig varje morgon när jag går till jobbet..

Vi får se. På måndag börjar iallafall den "riktiga" dagistiden för Emil. Jarmo går tillbaka till jobbet han med.

Bella börjar fritids. Markus däremot kommer att skippa fritids nu, han blir ju inte hemma så länge själv på dagarna. Tror att Bella kommer att vilja gå hem hon med snart.

Men snart så, semestern närmar ju sig med stormsteg. Har bara en del saker som ska göras först.

Fotboll och dess cuper och matcher, styrelsemöte, lite extra på jobbet, baka och städa inför Markus elvaårsdag nästa fredag, klassfotboll hela nästa helg. Skolkvällar. Kalas. Mors dag.  Men så är det ju den tiden på året nu. Maj månad, min favoritmånad.

Tiden då alla har som mest att göra. Känns nästan som om att man är med i en tävling, vem är egentligen mest upptagen?

Desto mer man har att göra, desto bättre. Skämt o sido...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0