Helgsbestyr

Igår invigde vi den nya grillen, den gamla hade gjort sitt, så den blev slängd. Vi mumsade på vitlöksmarinerad ytterfile, vitlöksbröd, en blandsallad, potatisklyftor och bearnaisesås. Dom smakerna gifter sig i munnen, såååå gott!!

Passade på att bjuda hem mor och Thomas oxå. Visste ni om att det krävs tre män att skruva ihop en grill förresten? Nä, så illa var det inte. Det var bara Jarmo som fick sällskap av sina två söner.

Idag passade jag och Bella på att anamma vår kulturella sida med att åka en sväng på vårrundan. För den som inte vet är det ett hundratal olika utställare av olika slag, i Kinnekulleområdet. Finns hur mycket fint som helst att titta på, och köpa om man vill det.

Vi gick in stenhårt för att fundera ut det bästa fikastället, tillslut föll valet på smedjan i Husaby. Där gottade vi oss i äppelpaj och vaniljsås.

Deras katt gav sig tusan på att gotta sig i mitt knä, men eftersom jag är hyperallergisk mot katter så var det inte lika populärt hos mig, men det sket väl den i. Söt var den iallafall.

Sen blev det en sväng bort till GIF som hade match, och det föll på vår ( Jarmos) lott att sköta grillen. Jag var där en stund men fick bege mig hem rätt snabbt eftersom vår lilla älskade plutt inte blivit helt okej än.
Stackarn, först förkylning, sen maginfluensa, sen förkylning igen med hög feber flera dagar...
Inte kul alls!
Men nu ska det nog vända.



Årets tema på vårrundan var bröllp! Men tro inte att jag går och gifter mig för det inte..

Då skulle jag hinna planera mig själv till döds innan.

Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Ja vårrundan är mysigt!

2010-05-02 @ 11:07:55
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Anna karlsson

Umm grilla är gött!!

2010-05-02 @ 21:22:31
URL: http://dimones.blogg.se/hotstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0