Vad är det som driver?

Jag har försökt få mig själv till att inte lägga en massa onödig energi på sådant som skulle kunna störa mig egentligen. Jag har lyckats ganska bra.
Men jag kan ändå inte låta bli att undra, vad får en person till att vilja tillrättavisa en annan, eller försöka om och om igen få den andra att göra som den personen säger.
Alltså, hela tiden anse att den själv har rätt. Och den andre har fel och gör fel.
Anse att man själv är perfekt. Fast i den andres ögon förblir den förstnämnde "Fröken duktig".
Jag sprang nämligen på den förstnämnde häromdan.
Och den försökte.
Men det bet inte på mig, den här gången heller.
Men ändå funderar jag. Är personen möjligen avundsjuk på något? Vad det nu skulle vara. Känner personen bara ett stort behov av att "sätta mig på plats"?
Eller vad tusan är det frågan om?
Jag funderar som sagt på vad det är som driver.
Men lägger min energi på annat.
Som det här tex...

Kvällsmyset, är det inte jag och Emil, så är det Bella, Jarmo eller Markus. Minstingen får alltid en kvällsdos mys med någon av oss i sängen, beroende på vem som jobbar, kvällsaktiviteter...


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Ha ha så go han ser ut! Vilken lyx han har - så många att gosa med. Bara att välja o vraka. Dimitris har ju liksom bara två att välja mellan :P



Såklart det är avundsjuka d handlar om när andra bara måste visa sig duktigare och bara måste tillrättavisa. Dålig självkänsla kan också vara en anledning. Du är förmodligen som en vagel i ögat. Men d är knappast ditt problem :)



Jag tillrättarvisar också - men jag har inget behov av att göra det in public utan gör det inne i mitt huvud istället. För det är bara jag som är intresserad av det ändå. Och varför ödlsa någon annans tid på min skit? Även om det är min ovän.



Svar: Dimitris funderar förmodligen över varför just han fick stans knäppaste o barnsligaste föräldrar med de största egon som världen skådat.



Stackars unge!

2010-03-25 @ 22:34:16
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Eda

Vissa människor förstår man sig helt enkelt inte sig på!

Fina bilder :) Kram

2010-03-25 @ 23:45:22
Postat av: Anna karlsson

Det finns helt enkelt folk till allt..men bra att du är en stark person som inte låter dig trampas på!



Man undrar ju lite vad dom gått igenom för att ha blivit sådana.. det kommer ju alltid någonstans ifrån..hmm



Malin du är än jävligt bra människa ska du veta! Kraam!

2010-03-26 @ 09:33:38
URL: http://dimones.blogg.se/hotstuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0