Nästan tomt i huset...

Nu är det tomt på barn i vårt hus. Nästan iallafall, Emil är hemma. Men han sussar för fullt. Och jag kan intyga att små barn, mycket små problem, stora barn mer problem. Nu menar jag problem i bemärkelsen då som det vanliga som huserar i familjer som har barn i "mellanålder". Tex tjat/gnat om städa sina rum, hänga upp kläder efter sig, hoppa in i duschen, NU.. sådana saker. Men som ibland kan tyckas bli mycket. Kan ju bara ana när dom kommer in i tonåren... var ju inte så länge sedan man var där själv...hmmp

Bella och Markus beger sig iväg på ännu en tripp. Fast med mormor och Thomas. Dom åker imorgon bitti, så dom ligger över natt redan idag, sedan far dom ner till Halmstad och stannar där till torsdag. Sicken lyx ni har ungar, sa vi till dom förrut. Två resor på kort tid.
 Och det gör dom nog gott att komma iväg från oss lite. Och vi får lite egentid med varann, jag och Jarmo. Och Emil får egentid med oss. Och barnen får egentid med mormor och Thomas. Skönt för alla.

Emil ja... Han är stor nu. Han är femton månader imorgon. Men den här gången var jag mycket medveten om hur snabbt det går, första året.
Hela tiden. Jag sög ordentligt på karamellen.



Markus och Bella, där rusar tiden nu känns det som. Dom börjar för sjutton trean och femman nu efter sommaren. Jösses.


Kommentarer
Postat av: Anna Karlsson

Japp tiden går snuskigt fort usch..Kram på er!

2010-07-05 @ 10:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0