Mamma är en snopphånglare!

Jag måste bara berätta om en mindre rolig händelse som utspela sig för ca två år sedan
Som alla vet kan barn säga alla möjliga tokigheter, och det var just vad som hände....
jag och Bella var inne på Lidköpings sjukhus för att ta hennes sprutor, efter man tagit dom får man alltid sitta kvar en halvtimme på lekterapin (För att ha uppsikt över andningsvägar).
Det var jag, Bella, vaktmästaren på mitt jobb med son, ett äldre par med sitt barnbarn, och ett mamma (mycket pryd) med sin son. Vi sitter där, tidig morgon, trötta, när Bella börjar bläddra i en tidning. Titta mamma, vad många snoppar!! Ja, svarar jag lugnt, det är en bild på massa småbarn. Titta vad många snoppar, säger hon igen. Mmm, svarar jag, dom äldre börjar fnissa lite, jag med. Den pryda ser lite sammanbiten ut. Sen var det som att nån tryckte på en startknapp, och Bella säger: Mamma tycker om snoppar,hihihihihii. Hm, Bella, sluta nu säger jag och försöker få ögonkontakt med henne. Förgäves.
Fniss hörs i rummet igen.
Pappa har en stor snopp, mamma gillar den, säger min kära dotter, som jag försöker stirra till tystnad.
Jag säger igen, Bella lägga av nu. Hon bara skrattar och fortsätter,
Mamma är en SNOPPHÅNGLARE!!!
Jag tror banne mig jag ska sjunka genom jorden och dö, vill bara försvinna. vart har hon fått det ordet ifrån? tänker jag samtidigt.
Den pryda vågar jag knappt titta på längre. De gamla har slutat skratta. Vaktmästaren på mitt jobb skakar av tyst skratt, högröd i ansiktet. Och hon slutar inte, fortsätter tills vaktmästaren räddar mig och säger, nej nu ska vi spela Yatzy Bella. Okej säger hon.
Man kan ju bara ana vad dom tänkte där inne människorna, Bella har aldrig någonsin sett oss göra nåt mer än pussas och kramas, men hon märkte de första fnissen och körde på.
OM hon fick sig en redial utskällning i bilen sen?? Kan ni lita på!! Men när man tänker efter så här så var det ju en lite rolig situation....Men inte då kan jag säga!!
Dagen efter möts jag av en skrattande vaktmästare som säger: Här kommer snopphånglaren. Först då kom jag på vad ordet oxå innebar...

Kommentarer
Postat av: Lisa

hahah alltså:D

2010-01-12 @ 19:10:39
URL: http://lisani.blogg.se/
Postat av: ♥ anna ♥

Hahha.. ja barn kan vara lite pinsamma ibland! =)

2010-01-12 @ 19:49:39
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Em

Skrattar lika mycket nu som när jag hörde den första gången!! hmm kan ju bli till ett tal till framtida högtider Bella har...när hon är runt 30!

2010-01-12 @ 21:38:31
Postat av: Malin

Jaaaaaa!!! hahahahaha, tänk Bella, när hon gifter sig eller nåt.....Nä, så taskig kanske man inte ska vara, eller..?

2010-01-12 @ 22:07:00
Postat av: Thomas Björk

Det är Bella upp i dagen.Uppriktig och spontan.

Det är det jag gillar hos henne.En riktig go "skitunge".

2010-01-13 @ 22:29:26
Postat av: Eda

hahahahaa, jag döööör!

2010-01-14 @ 09:09:49
URL: http://edas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0