Vanlig gång

Två sjuklingar har vi hemma, Bella och Emil. Bägge har åkt på en dunderförkylning, kom snabbt, hoppas den blir kortlivad bara. Sömnen blev sisådär i natt, då Emil snörvla och snurra och fick ingen riktig ro. Bella däremot sov som en stock.
Idag går Jarmo tillbaka till tvåskift igen. Den här nattperioden var bara tillfällig, dom undrade om han kunde hoppa in ett halvår och det gjorde han. Men det är nog det sämsta man kan göra mot kroppen, jobba natt. Det sliter nåt grymt i längden, det är annat när man skiftar. Så nu blir det vanlig gång här hemma. Den här gången gick det mycket lättare än sist han jobbade natt. Då gjorde han det ett par år i sträck, när bägge stora barnen var små. Det gick det med, men ibland kunde det köra ihop sig om bägge vaknade till samtidigt, eller så kunde de väcka varann. Men i början när Bella var nyfödd, hade jag en del hjälp av far min som sov över på nätterna.
Det var allt skönt det.
Vad jag längtar till vår egensådda salladsblandningar nu!! I våras kom mor och Thomas hit, dom har ju ingen trädgård, så ihop sådde vi och skördade sallad, tomater, dill, gräslök, persilja, citronmeliss, mm och det var ju ljuvligt att kunna gå ut på morgonen, hämta in lite delikatesser tillfrukostmackorna och mumsa på!! Mycket gott blev det till middagarna oxå, så det ska vi allt göra om!! Hur jag nu kom att tänka på det är en annan fråga




Kommentarer
Postat av: Thomas Björk

Klart vi ska göra om detta till våren,kanske utöka lite med sallad där vi odlar tomater,jag får se.Ha en bra dag.

2010-02-08 @ 14:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0