Det går mot bättre tider

Natten var jobbig för plutten. Han stördes av rethosta och täthet, så vi var uppe och inhalera och greja innan det tillslut blev lite sömn. Men jag skulle kunna vara utan sömn helt om det skulle göra honom bättre, men så är det ju tyvärr inte.

Vi ringde in till barn idag, för vi trodde att vi skulle behöva åka in med honom, men sköterskan (som känner till oss) sa att vi kunde öka upp bägge medicinerna. Så det har vi gjort nu, han är en aning bättre, men inte bra.

Det otäcka med den ena medicinen är att , och det är läkarna noga med att påminna, att barnen blir väldigt speedade av den. Alltså dom går igång på den. Kan ju se lite lustigt ut, men det är det ju inte.
Jag har insett att vi måste bli ett sådant föräldrapar som undviker förkylda barn (hur det nu ska gå till? ) eftersom han blir så jättedålig av en vanlig enkel förkylning.

Kommer att kännas konstigt när man frågar, är ditt barn förkylt, kom inte hit isåfall, när man alltid ansett att förkylningar härdar, men så illa som det är nu så måste vi verkligen tänka på det.

Och alla vet ju hur det blir när barnen börjar dagis.. små snörvelpellar.

Men idag är jag iallafall på bättre humör, vädret är ju så underbart!!


Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Men då vad jobbigt :(



Förkylningar är ju inte helt lätt att undvika - vare sig man träffar andra barn/människor som bär på smittan eller inte.



Förkyld blir man oavsett liksom. Förstår att det måste kännas frustrerande. Förhoppningsvist möter ni förståelse inför detta så den biten slipper bli mer jobbig än vad den redan är.



Kram! Och hoppas han blir bra snart!

2010-04-12 @ 22:32:23
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Emelie

känner Så igen mig...ringas snart! så får jag prata med dig istället, så jobbigt att skriva långt. Men jag vet exakt hur ni har det nu... Jobbigt! ta hand om er!! Kram

2010-04-13 @ 21:54:26
Postat av: Malin

Em, ja vi måste ta en dejt snart ju! Jag är alltid ledig fredagar. Kram!!

2010-04-13 @ 21:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0