Planering

Jösses vad trött jag är. Kanske beror det på att jag laddat för denna dag, eller på att det har varit fullt med människor här hela dan, eller att jag ska börja jobba i morgon, och att tanken farit över mig ett antal gånger idag, men att jag vägrat släppa in den.
Just därför att det är Emils ettårsdag idag, och då ska man inte gå och planera jobb.

Men sådan är jag, vill ha järnkoll på situationen, och det kan jag omöjligt ha imorgon. Dels för att jag varit borta i över ett år, dels för att det har skett ett antal förändringar, tex så kommer jag att jobba själv, förut har vi varit två.
Sen är det ett antal nya allergibarn att tänka på, viktigt om nåt, och en del nya pappersjobb oxå.
Plus att det är inte samma mängd barn längre, vilket betyder nya mängder mat att sätta sig in i, osv...

Men känner jag mig själv rätt så är jag snabbt inne i det. Men jag måste ju komma dit först.
Men det blir bra.
Tankemässigt sett har jag gått tillbaka i jobbrollen nu.

Jarmo sköter barn och hem sju veckor framöver, han är laddad han!
Och om åtta veckor jobbar vi båda, då delar vi på allt igen, barn och hem.

Kommentarer
Postat av: Sara Gren

Jag har nog aldrig frågat, men vad jobbar du med? På dagis?



Ser Jarmo det som semester nu då? Semester med Emil så dom kan slå sig ihop på riktigt - som grabbar sig bör - och göra killsaker hela dagarna? :)



Tänk vad snabbt det går. Om åtta veckor är det sommar...typ :)

2010-04-05 @ 23:27:48
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Eda

Kommer nog gå hur bra som helst och kanske är det skönt att komma bort lite från hemmet nu! Kan ju behövs ibland!

2010-04-06 @ 13:26:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0