Julafton

Snön ligger vit på marken. Endast mor är vaken, och den här helgen har hon nog tyvärr blivit lite bredare pm baken....Gudars vad mätt jag är. Man har ju inte gjort så mycket annat än ätit massa mat och onyttigheter dom här dagarna.
Det har varit en skön, trevlig julhelg. Förutom en viss otålighet hos två barn då, den tredje var ju lyckligt ovetande om allt. Hela dagen innan tjatade barnen om att få öppna paket, nix sa vi, det är inte julafton än.
På julaftonsmorgon vaknade vi av att vi hörde Markus viska Bella,Bella vakna nu. 06.15 på morgonen...så det var ju bara och kliva upp.
Och deras glädje när dom öppnade ett visst paket var var absolut värt den tidiga morgonen.
Julafton firade vi som vanligt hemma hos oss, med min syster, far, mor och hennes särbo (Thomas).
Min bror och hans familj brukar alltid fira halva dan hos oss och halva hos Christinas familj, men i år firade dom julafton med hennes familj, och med oss idag, då vi var uppbjudna dit på en underbar middag bestående av potatisgratäng och tre olika sorters kött, och en mumsig sallad. Mycket gott efter all julmat.
Nästa år firar dom julafton med oss, och med hennes familj dan efter. För att slippa fara runt med barnen på jul, och jag förstår dom till fullo, skulle inte vilja ha det så, julafton vill man ju ta det lugnt och inte fara runt.
Och åt gjorde vi, tittade lite på kalleanka innan barnen bestämde sig för att det var dags att gå till "netto", med andra ord, byta om till tomtar. Det är dom som så gärna vill vara tomte, och det får dom så...nu när dom inte tror på den längre.
Sen var det klappöppning och mer fika, godis, och när kvällen kom var det en lagom skön tröttnad som inföll sig.
Och nu känner jag att sängen kallar så God jul och gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0