Tillbakablick över året som gick

Vintern. Den långa mörka vintern som aldrig tycktes ta slut. Ja så kändes det för mig iallafall som inte är en vintermänniska. Och att snön gör det ljust hjälper då inte.


Jag gick mest och väntade. Väntade på att våren skulle göra intrång. Väntade på att min mor skulle bli klar med sina tuffa cellgiftsbehandlingar och strålningar.


Väntade på att det skulle se ljust ut igen.

Och det gjorde det tillslut.


Och ödmjukare än någonsin för livet njöt vi av sommaren som bjöd på tre brölloptillställningar, umgänge med fantastiska vänner och lata fina dagar.









Så kom hösten och med den tycktes tiden springa iväg. Jag var inte lika sugen på att blogga som innan men det återhämtade sig snabbt.

Och tur är väl det.
Jag sitter ju ändå och skriver min egen historia.
Det som var.
Alldeles nyss.

Och nu ser jag fram emot våren igen.
Som jag alltid gör den här tiden på året.

Som jag älskar våren.


Kommentarer
Postat av: Marie

Och tur är det att du bloggar för oss som älskar att läsa om allt roligt och allvarligt du skriver! Kram

2012-01-04 @ 00:21:43
URL: http://www.motnyaml.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0