25 Oktober Tre veckors väntan är över

Nu vet vi.

Så det kändes väldigt skönt att vi var samlade ikväll, nästan allihopa för att avnjuta en god middag som jag med kort varsel fått göra iordning. Barnen hade bjudit hem mor och Thomas på kvällsmat, men i förbifarten glömt av att meddela mig.. så med beskedet jag fått tidigare under dagen av mor min, så ordnade vi till en mysig kväll med mat en god sallad, tända ljus, ett glas rött vin till mor (hon kommer ju inte få njuta av sådant på ett tag nu) kaffe och lite gott till det. Syrran var hitbjuden oxå.
Bror min har ju de små att tänka på nu på kvällen, så det blev vi.

Vi fick inte svaret vi helst velat. Vi hade velat höra att lymfkörtlarna dom tog ifrån armhålan var cancerfria, men det var dom inte. Dom tog nitton stycken. Nio av dom var det cancer i. Men det betyder ju att tio av dom var fria ifrån det.

Så ser vi på saken nu. Vi måste tänka positivt. För vi ger oss inte. Vi är envisa finnar som ska besegra det där cancermonstret.

Imorgon ska jag meddela min chef att jag tänker vara ledig på fredag. Läkaren ville ha med oss barn på mötet. Dom vill ge oss information om vad som händer nu. Att cellgiftsbehandlingen startar nästa vecka, vad som tillkommer med det.

Ett halvår ska hon få cellgifter. Efter det strålning. Enligt läkaren.

Efter det frisk. Önskar vi.





Kommentarer
Postat av: Marie

Sänder hoppfulla tankar! Vill inte vill inte vill inte någon ska drabbas av sånt här, men förhoppningsvis går allt bra! Stor kram

2010-10-26 @ 10:55:12
URL: http://www.motnyaml.blogspot.com
Postat av: Anonym

Många kramar till er allihop från oss!!!!! Jag tänker på er ska du veta o hoppas vi kan ses snart!!!

2010-10-26 @ 11:12:30
Postat av: Anna Auf Rubenstein

Fy faan lömska jävla skit sjukdom...KRAM

2010-10-26 @ 13:05:14
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: Nettan

<3

2010-10-26 @ 15:31:31
URL: http://nettanp.blogg.se.se
Postat av: eda

jag hoppas att det gör henne frisk även om vägen dit är fruktansvärt jobbig så får man hoppas att det ger bra resultat. Ett stort lycka till och en dos styrke kramar skickar jag..

2010-10-26 @ 16:03:24
Postat av: Malin

Ni värmer=)

2010-10-26 @ 23:09:50
Postat av: Monica

Du ska se Malin att det kommer att gå bra för din mamma. Samma sak hände för min mamma för 12 år sen. Hon fick bröstcancer och de hittade i lymfan också. Men de är duktiga på sin sak läkarna. För henne gick det bra och jag vill tro att det också kommer att göra det för din mamma. Ge inte upp. Stor kram, Monica

2010-10-27 @ 06:18:50
URL: http://cedving.blogg.se/
Postat av: Mari

Ja det var från mig inlägget tidigare, det utan signatur!!!KRAAM!!!!

2010-10-31 @ 20:31:05
Postat av: Malin

Ja, jag satt allt och fundera Mari, ja nu är det allt hög tid att vi bestämmer en helg=) Kram!

2010-10-31 @ 23:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0