Springande måndag

Allt blev sent idag. Direkt efter jobbet var det APT efter det iväg och hämta Emil ifrån dagis vilket i vanliga fall brukar vara runt tre men nu blev klockan halv fem. Hem till de två andra väntande barnen (Jarmo jobbar eftermiddag) inse att kylen ekade tomt, på med kläder igen och fram till Ica, hem igen och svänga ihop lite köttfärsås och pastasnäckor (som fiskarna också gillade enligt Emil) och sedan inse att det blivit kväll utan att jag hade hunnit tänka. Jäkligt dålig planering, jag vet.

Vi satte oss sedan i soffan för att kvällsgosa lite. Emil ingosad i mitt knät och Bella tätt brevid. Då säger Emil
-Min mamma Bella. Inte gosa mamma.
-Jo men Emil sa jag, Jag är Bellas mamma också. Det vet du ju. Vem ska Bella gosa med annars?
-Bella gosa me soffan. Inte mamma blev svaret.

Ibland är dom hårda de små liven.



Men han behöver knappast oroa sig. Att inte bli gosad eller älskad.
Den lille plutten.
Som blir en treåring snart.
Och den här gången vet jag hur fort tiden går när barnen är små.
Men jag kan ändå inte stoppa den.
Hur mycket jag än skulle vilja.


Kommentarer
Postat av: storasyrran

3 år! Det är otroligt!

2012-01-24 @ 15:35:20
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Em

3 år!! Jäsiken tiden går verkligen fort!! Vad hände egentligen!?

2012-01-24 @ 22:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0