De olika användarna

Har ni tänkt på att det finns en hel del olika facebooktyper?
Sverige är ett fritt land och man har rätt att framföra vad man känner och tycker och jag har inga fördomar men här kommer några specifika typer som härjar på fejjan!
Ja enligt min egen analys då.

Duktiga Mamman: Den som skriver om hur mycket hon har bakat, städat, handlat (tillfredställt sin man?) lekt med barnen... Varje dag

Klagomuren : Den som alltid hittar något att klaga på. I ur och skur i alla lägen. Är det inte personen själv det är fel på så är det omgivningen.

Tränartypen : Den som ständigt låter oss andra veta hur mycket denna person tränar

Glidarn: Den som ständigt "checkar" in på en massa olika behagliga ställen och  toppar med delikata kort.

Smygarn : Den som ständigt finns där men aldrig syns. Den smyger omkring och säger sig inte använda FB men ändå vet vi att den finns.

Massivskrivarn i perioder : Den som är borta i ett halvår för att sedan dyka upp och göra massinlägg. För att sedan försvinna igen. Scary?

Den lättsamme : Lite lagom av allt på ett lagom trevligt sätt. Inte för starka statusar utan lite lagom. Typisk svensk.

Ja och sen är det alla vi andra då

Kommentarer
Postat av: storasyrran

Du har glömt de som skriver kryptiskt i statusen för att alla ska undra. Sen när alla undrar blir svaret: nej, det kan jag inte skriva här..



Jag hatar tränartypen och klagomuren! Jag är nog lite av en smygare just nu, även om jag inte nekar till mitt medlemsskap!



Bra inlägg!

2012-02-13 @ 12:23:41
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja just det ja! Dom där "du får inte veta min hemlighet typerna" fast jag vill att du ska undra massor!

2012-02-13 @ 16:37:43
Postat av: Peter af Saleby

Klockren!!!

2012-02-14 @ 05:45:47
Postat av: Anna

Ha ha ha stämde ju bra det där olika typerna..

Jag vet inte vad jag är för typ..hmm..ett tag satt jag ju rätt mycket eftersom man satt hemma med barnen..nu har man inte tid att sitta längre..inte lika mycket i alla fall..men ändå tittar man ju fb nästan varje dag. Jag skulle aldrig få för mig att skriva något för privat om mig själv..jag förstår mig inte på endel som lägger ut adresser..skriver om hur dom mår psykiskt snackar skit om barnas pappor osv..Jaa alltså en del lägger ju ut hela sitt liv på fb..sjukt om du frågar mig.

2012-02-14 @ 09:06:32
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0