Somriga sinnesintryck från barnstid.

att springa ut barfota en sommarmorgon och känna den fortfarande kalla daggen i gräsmattan.
Än idag kan jag fortfarande stanna upp barfota i gräset och minnas just den känslan.

att somna till ljudet av bilar långtbortifrån som färdades på stora vägen.
Ljudet hördes mer på sommaren.

att gå ut till det varma växthuset och kolla efter om vindruvorna mognat.

att färdas över havet till Finland.
Jag älskar havet och Finland.


att känna den starka kaprifoldoften sent på sommarkvällarna.
Den luktade alltid mer då.

att äta och fika gott på vår altan.
Hur skulle jag kunna leva utan?

att stå på vår balkong som vette ut mot Kinnekulle och beundra utsikten i solnedgången.

att känna lukten efter ett sommarregn..




Jag hoppas att mina barn bär med sig sinnesintrycken på samma sätt.

Kommentarer
Postat av: ♥anna♥

Sommarregn är ljuvligt!



Doften från varm asfalt!

2011-05-03 @ 09:38:38
URL: http://storasyrran.blogg.se/
Postat av: Malin på ön

Vad fint du skriver!

Malin

2011-05-03 @ 22:33:26
URL: http://malinpaon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0