Det är ju bara att lasera

Jag har hört meningen ett antal gånger av alla möjliga olika personer i olika sammanhang.

Det är ju bara att lasera. Jag ska lasera den har jag tänkt. Det är ju bara att lasera!

Och det har ju alltid låtit så himlans lätt!

Så smidigt och så snabbt.

Den uppfattningen hade jag fått.

Så i förmiddags fick jag för mig att nu jäklar ska vi ta tag i träpanelen i köket och lasera den!

För det verkar ju vara skitlätt och snabbt verkar det också gå.

Någon hade kanske glömt i förbifarten att meddela mig att detta inte passar personer som vill ha ett helt perfekt resultat.

Ett resultat där inte ett svajigt penseldrag syns.

När jag själv skapar något vill jag ha det perfekt. Tycker inte om fel eller brister.

Alls.


Däremot gillar jag inte den andra perfektheten som en del gärna ger sken av. Perfekt familj, perfekt liv och perfekt hem.

Det är oftast bara ett falskt sken.


Jarmo hoppade in i duschen när jag började. När han kom ut var jag på bräda två.

Och han är inte direkt snabb i duschen.

Så han tog barnen och gick iväg ett par timmar så att jag kunde måla ifred.

Och muttra för mig själv. Bara att lasera..  bara att lasera!!

Hallå vad pratar folk om eller?

Ett par timmar senare var jag klar och jag har inte bestämt mig än om jag är helt nöjd eller om jag får dra över det en gång till.

Det är ju bara att lasera!



Kommentarer
Postat av: Peter Af Saleby

De e bara o dra övert igen.....Bara o lasera vet du!!

2011-03-13 @ 14:10:53
Postat av: Malin

Nääää det är ju inte "bara" det ju. Tydligen...

2011-03-13 @ 16:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0