Rätta till mattan efter dig!

Jag gillar inte när fjärrkontrollen ligger på "fel plats" på bordet. Jag lägger den snabbt på "rätt plats".

Jag får nästan tokanfall när mattorna ligger på sniskan i köket och är snabb på att rätta till dom.

Jag rättar till en tavla som hänger på sniskan så fort jag får syn på en.

Ser jag smulor på köksbänken är jag snabbt där och torkar bort dom.

Sedan kan tvättstugan torna upp sig med diverse saker som hamnar där tills det åker till återvinningen.

Pantburkar, pappförpackningar osv...

Sängen kan förbli obäddad.

Tavellisten odammad tills Jarmo är där med trasan. För jag sköter inte den dammningen.

Den tråkiga.

Brukar vara Jarmo som tar det.

Jag är förmodligen en blandning av pedant och slarvig.


Samtidigt.

Jag skulle aldrig vilja ge ett perfekt sken.

Tvärtom kan jag undra om dom som ständigt försöker ge detta sken döljer något. Eller om dom helt enkelt bara vill att dom ska uppfattas så. För att det ser så bra ut då. Och då är det bra.

Men perfekt kan ingen vara.

Perfekt familj kan ingen ha.

För det skulle betyda inga ungar som bråkar. Inga ungar som trotsar. Inga ungar som någonsin säger emot sina föräldrar. Inga ungar som klottrar ner väggar eller möbler. Inga ungar som skriker i affären.

Ingen som någonsin blir upprörd eller någonsin arg.

Ingen som någonsin är sur eller grinig.

Aldrig någonsin.

Finns det ens?




Kommentarer
Postat av: Anna Auf Rubenstein

nää de finns inte..fina orber:-)

2011-01-04 @ 08:28:49
URL: http://dimones.blogg.se/hottstuff
Postat av: Malin

Ja dom dyker ofta upp i tvrummet=)

2011-01-04 @ 13:27:48
URL: http://svartam.blogg.se/
Postat av: Sara

Perfekt är tråkigt! Och overkligt. :)



Jag är som du. Vill leva på riktigt o inte enligt någon schablon som är omöjlig att upprätthålla i takt med ett sunt förnuft.



Kram!

2011-01-04 @ 20:57:23
URL: http://casalott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0