Tvärtomeffekt

Det händer ganska ofta att vi funderar på hur sjutton vi lyckats få så aktiva sportiga barn.

Varken jag eller Jarmo har någonsin varit den sportiga typen

Det är mycket fotboll och mycket aktiviteter överhuvudtaget.

Båda älskar idrott.

Skumt men nyttigt. Och riktigt bra.

En annan grej som slog oss är deras musiksmak.

Dom är i stort sett uppvuxna med hårdrocksmusik i bakgrunden.

Vi stod där med stolta små leenden när dom som mycket små diggade loss till våra väl valda låtar.

Sen kom kallduschen.

När vi insåg vad det var för musik dom började lyssna på.

Inte var det hårdrock iallafall.

Nej det är hiphopjoe för halva slanten och vanlig popmusik.

Vi hade misslyckats.

Totalt.

Så vad ni än vill att era barn ska göra. Eller inte göra.

Gör tvärtom.


Kommentarer
Postat av: Sara

Åh nej o jag som vill att Dimitris ska älska britpop...o D hatar britpop o britter... det kommer aldrig sluta bra...

2011-02-04 @ 21:28:21
URL: http://casalott.blogspot.com
Postat av: Mamma Stinas Dagbok

Hej! Vad glad jag blir att du kommenterade just det inlägget, tack!



Ja, så fort isen försvinner och den bitande kylan så finns det bara regn att skylla på... =) Kram

2011-02-04 @ 22:19:52
URL: http://minbebis.com/blogg/stina/
Postat av: Malin på ön

Hej och tack för kommentaren på min blogg, vad snällt! Vilken fin familj du har och vad roligt att ni varit tillsammans så länge, må så gott,

/Malin

2011-02-05 @ 23:22:06
URL: http://malinpaon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0